قیمت روز ماشین|آگهی خودرو|اطلاعات فنی ماشین|مشخصات خودرو

قیمت روز خودر،قیمت روز ماشین،خرید خودرو،فروش خودرو،مشخصات فنی خودرو،مجله ماشین،خرید و فروش اتومبیل،آگهی خودرو و ماشین،عکس ماشین

قیمت روز ماشین|آگهی خودرو|اطلاعات فنی ماشین|مشخصات خودرو

قیمت روز خودر،قیمت روز ماشین،خرید خودرو،فروش خودرو،مشخصات فنی خودرو،مجله ماشین،خرید و فروش اتومبیل،آگهی خودرو و ماشین،عکس ماشین

گالاردو با موتوری غول آسا معرفی شد

لامبورگینی گالاردو که چند سالی هست که به بازار وارد شده مدلی از مورسیالاگو است ولی بزرگتر و گاهی آونتادور جایگزین آن شده است.


اما شرکت دالاس پرفورمنس تصمیم گرفته تا این غول سریع را ارتقاء دهد و به یک موتور بزرگ 1200 اسب بخاری مجهز نماید.

طبق اعلام دالاس پرفور منس،لامبورگینی گالاردو به یک بسته ارتقایی سطح یک مجهز شده بود که توان آن را به کمک بنزین با اکتان 93 به 650 اسب بخار می رساند و در صورت استفاده از سوخت مسابقه ای به توانی معادل 800 اسب بخار دست پیدا می کرده است.

با این وجود این ابر خودروی ایتالیایی تحت ارتقاء سطح 2 نیز قرار گرفته و با تجهیز موتور به سامانه توربو شارژ دو قلو به توانی 200 اسب بخاری رسیده است.

این افزایش قدرت ارزان نبوده و هزینه آن نزدیک 65 هزار دلار می باشد،این به روز رسانی را می توان بر روی مدل های 2004 و 2008 این خودرو انجام داد و در صورت تیونینگ مدل 2009 هزینه آن به 68 هزار دلار افزایش می یابد.

قهرمان موتوجی پی

نتایج این دور از مسابقات موتو جی پی به این صورت است:



1- دنی پدروسا از اسپانیا - تیم هوندا 42:31:569 دقیقه

2- خورخه لورنزو از اسپانیا - یاماها 4:275 ثانیه اختلاف

3- آلوارو بائوتیستا از اسپانیا - هوندا6:752 ثانیه اختلاف

* رده بندی جهانی موتوجی پی پس از 15 رقابت از 18 مرحله فصل‌:

1- لورنزو 310 امتیاز

2- دنی پدروسا از اسپانیا - تیم هوندا 282

3- کیسی استانر از استرالیا - هوندا 197

سریع ترین فراری

با اینکه خیلی ها منتظر معرفی فراری F70 که جایگزین فراری انزو است، هستند ولی این شرکت ایتالیایی ظاهرا چنین قصدی ندارد و هنوز حتی اظهار نظری هم درباره غیبت آن نکرده است و تنها به رونمایی ابرخودروی جدیدش F12 برلینتا اکتفا کرده است.

انتظار می رود که فراری با این کار خواسته از سویی همه توجهات را به سوی F12 برلینتا جلب کند و از سویی دیگر با رونمایی ناگهانی F70 باعث تعجب و غافلگیری همه شود.

بایستی یادآوری کرد خودروی فراری F12 برلینتا سریع ترین محصولی است که تاکنون فراری تولید کرده است و مجهز به یک موتور B12 6562 سی سی می باشد.

این خودرو قادر است به توان 730 اسب بخار دست پیدا کند و در دور موتور 2500 به 80% گشتاور 90 نیوتون متری اش برسد.

شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت F12 برلینتا 3.1 ثانیه و صفر تا دویست کیلومتر بر سرعت آن 8.5 ثانیه می باشد،در حالی شتاب صفر تا 200 این خودرو به رقم فوق می رسد که بسیاری از خودروهای دیگر شتاب اولیه کم تری از آن دارند.

جزئیات رسمی لامبورگینی آونتادور رودستر

تصاویر خودروی لامبورگینی آونتادور رودستر بار اول در حالی که برای آزمایش جاده ای آماده می شد لو رفت.


این بار شرکت لامبورگینی اقدام به انتشار تصاویر رسمی آن نمود و توجه بسیاری از ثروتمندان و حتی علاقه مندان بی پول دنیا به محصولات این کمپانی را جلب آخرین دستاورد حیرت انگیز خود نمود.

گفتنی است قدرتمندترین نسخه رودستر آونتادور دارای موتوری مشابه با نسخه کوپه است و این یعنی یک موتور 6.5 لیتری V12 به توان 690 اسب بخار بر روی این ابر خودرو نصب شده و در کنار یک جعبه دنده هفت سرعته قرار گرفته است.

شتاب آونتادور کوپه حدود 2.9 ثانیه و بیشینه سرعت آن 349 کیلومتر بر ساعت است ولی هنوز اطلاعاتی در مورد عملکرد نسخه رودستر این خودرو در دسترس نیست.

به گفته لامبورگینی متوسط مصرف سوخت آونتادور LP700-4 در هر صد کیلومتر در حدود 7.2 لیتر است و میزان آلایندگی کربن دی اکسید آن به 398 گرم بر کیلومتر می رسد.

قیمت هر دستگاه از لامبورگینی آونتادور LP700-4 در اروپا به 255 هزار یورو می رسد.

عاقبت پلاک کلاسیک

جریان صدور پلاک با طرح خاص برای خودرو های کلاسیک و آنتیک عمری بلند دارد و بارها از نهایی شدن آن صحبت شده است و حتی چندی قبل تصاویری از این پلاک منتشر نیز شد اما باز هم خبری از عرضه این پلاک نبود تا جایی که بسیاری از مالکان خودروها به طور کامل داستان طولانی پلاک کلاسیک را به فراموشی سپرده بودند.

اما در ماه جاری و پس از آنکه پلیس راهور در طرح ضربتی مبارزه با آلودگی هوای شهرهای بزرگ کشور، جلوی تردد خودروهای با سن بالا را گرفت و در این میان آن‌گونه که شنیده‌ها حکایت می‌کند، تعدادی از خودروهای کلاسیک با ارزش نیز توقیف شدند، صدای اعتراض مالکان بلند شد. هر چند این مشکل با کاهش آلودگی و البته رایزنی‌های انجام گرفته تا حد زیادی بر طرف شد اما هر چه بود مسئولان را به فکر راه چاره دائمی انداخت. داستان دنباله‌دار پلاک‌های کلاسیک از یک سو در گیر و دار ادارات و دستگاه‌ها و بخشنامه‌های مختلف گرفتار بود و از سوی دیگر در اختلاف نظرهای میان فدراسیون اتومبیل‌رانی و کانون جهانگردی اما از قرار معلوم این دو متولی پلاک‌های کلاسیک سرانجام از در آشتی درآمدند و ماه آینده به طور مشترک و البته رسمی از طرح نهایی پلاک کلاسیک رونمایی خواهند کرد.
آنگونه که در سایت فدراسیون آمده است در جلسه میان این دو سازمان که «برای هماهنگی و رونمایی از پلاک‌های خودروهای کلاسیک با حضور نائب رئیس فدراسیون و مدیرعامل کانون جهانگردی تشکیل شد، بعد از بحث و تبادل نظر و توافقات به عمل آمده مقرر گردید کانون جهانگردی و فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و فرماندهی ناجا در ماه آینده به اتفاق نسبت به رونمایی پلاک‌های خودروهای کلاسیک اقدام نمایند و بعد از آن براساس ضوابط و مقررات FIA و کمیته کارشناسی تشخیص خودروهای کلاسیک نسبت به تحویل پلاک‌های تاریخی اقدام گردد.‌«
حضور هر سه نهاد ذیربط در امر پلاک کلاسیک در کنار هم حداقل نشان‌دهنده اتفاق نظر میان دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در این زمینه است. این مراسم (که البته هنوز تاریخ آن مشخص نیست) هر چند بیشتر جنبه نمادین دارد اما می‌تواند آغازی باشد برای پروسه طولانی صدور پلاک‌های کلاسیک، پروسه‌ای که البته هنوز تا اجرایی شدن راه درازی در پیش دارد. با توجه به گستردگی بحث پلاک‌های کلاسیک، در شماره آینده به طور ویژه و در گفت‌وگو با مسئولین امر بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت تا جزییات بیشتری از نحوه صدور، فرآیند بررسی خودروها، دستگاه مسئول و ... مشخص شود.