قیمت روز ماشین|آگهی خودرو|اطلاعات فنی ماشین|مشخصات خودرو

قیمت روز خودر،قیمت روز ماشین،خرید خودرو،فروش خودرو،مشخصات فنی خودرو،مجله ماشین،خرید و فروش اتومبیل،آگهی خودرو و ماشین،عکس ماشین

قیمت روز ماشین|آگهی خودرو|اطلاعات فنی ماشین|مشخصات خودرو

قیمت روز خودر،قیمت روز ماشین،خرید خودرو،فروش خودرو،مشخصات فنی خودرو،مجله ماشین،خرید و فروش اتومبیل،آگهی خودرو و ماشین،عکس ماشین

کامارو

بسته ای جدید برای ماشین مدل کامارو طراحی شده و نام آن را پانتر گذاشته اند که این نامی است که شورلت در سال های قبل برای رقابت با ماستانگ به کار برده است.

 این اسم بعدها به کامارو تغییر یافت. 100 دستگاه پانتر برای تولید در نظر گرفته شده است که همه آنها مشکی رنگ هستند و از نسخه های مختلف موتور سوپرشارژ 6.2 لیتری استفاده می‌کنند. این نسخه ها قابلیت انتقال 560، 585 و 600 اسب بخار را دارند. یک نسخه 700 اسب بخاری هم وجود دارد که از آن 45 دستگاه تولید خواهد شد. شرکت SLP ادعا کرده است که صفر تا 100 خودرو تنها در 3.5 ثانیه اتفاق خواهد افتاد.

 


قدرت اضافه تولید شده توسط یک پک سوپرشارژ TVS 2300 منتقل می‌شود که از نگه دارنده‌های تیتانیوم ساخته شده است. سیستم اگزوز جدید SLP هم به خودرو اضافه می‌شود. بدنه اصلاح شده خودرو هم ارتفاع آن را تا یک اینچ پایین می‌آورد و ارتقاهای مختلفی برای فنربندی خودرو نیز وجود دارد. تغییرات ظاهری شامل عوض شدن بال عقب، جزئیات جدید زینتی و کاپوت جدید است. علامت‌های SLP هم در بخش های مختلف خودرو خودنمایی می‌کنند.

 


چرخ‌های مشکی کرومی خودرو 20 اینچی هستند و دیفیوزر عقب نیز اضافه شده است. قیمت پایه بسته 600 اسب بخاری 57 هزار دلار و قیمت بسته 700 اسب بخاری 64995 دلار است.

شاهکار آلپاین

این خودوری زیبا A110-50 نام دارد و بر اساس طرح DEZIR ساخته شده این ماشین طراحان جوانی دارد.

یان یارسل و اکسل برون آن را به یاد سبک طراحی جدید رنو که لورن فن دن آکر آن را پایه گذاشت؛ طراحی کرده‌اند . پیش از هرچیزی A110-50 در طراحی توانایی‌های خودش را نشان می‌دهد. بدنه خودرو از فیبرکربن ساخته شده تا وزن آن تا حد امکان کاهش پیدا کند.

 

 

 

طراحی چراغ‌های جلو که به لامپ‌های LED مجهز هستند با دقت تمام صورت گرفته و فاصله‌ای که آن‌ها از یکدیگر دارند باعث پهن تر و با ابهت‌تر جلوه کردن خودرو می‌شود. ورودی هوای تعبیه شده بر بالای سقف و درهای کناری شکسته، دست پرورده آلپاین را به هیولای قدرتمندی تبدیل می‌کنند که برای رقبایش شاخ و شانه می‌کشد. در این میان رینگ‌های 21 اینچی و بال عقب بزرگ هم به کار گرفته شده‌اند به خلق تصویری پویا و هجومی از A110-50 کمک کنند.

 


از داخل خودرو نباید توقع یک طراحی شیک و امکانات مدرن را داشت؛ چرم آلکانترا و قفس فلزی تنها چیزهایی هستند که بوی چرم و فلز آن‌ها مشام راننده را نوازش می‌دهد. فرمان تخت چهارگوش و قطعات فلزی روی داشبورد باریک هم به حال و هوای مسابقه‌ای کابین بیش از پیش می‌افزایند.

 

 

 


پیشرانه V6 که آلپاین برای این خودرو در نظر گرفته با 3.5 لیتر حجم، 400 اسب بخار قدرت و 422 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند که اتصال آن به چرخ‌های عقب از طریق گیربکس شش سرعته سکوئنشال صورت می‌گیرد. یک دیفرانسیل لغزش محدود هم برای کنترل بیشتر قدرت و گشتاور خودرو در نظر گرفته شده است.
کمک فنرهای اسپرت و قابل تنظیم سواری تند و تیزی را برای A110-50 به ارمغان می‌آورند که البته به لطف وجود دیسک‌های 356 میلیمتری در محور جلو و 330 سانتی متری در محور عقب‌؛ این سواری تند و تیز قابل کنترل و ایمن نیز هست.

زاگاتو بی او و Z4 را مجددا طراحی کرد

طرح اصلی که این خودرو بر اساس آن شکل گرفته بدن انسان پاهایی بلند است.

مود این کانسپت کابین رو به عقب و دماغه هجومی از کار در آمد که در کنار تناسبات خاص خودروهای آلمانی و خصوصیات محصولات بی.ام.و، آن را به کوپه‌ای جذاب تبدیل نمود. طراحان زاگاتو هم به خوبی بر این خصوصیات اشراف داشته‌اند و طرحی را خلق کرده‌اند که نه تنها این ویژگی‌ها را حفظ کرده، بلکه هنرمندانه بر آن تاکید نیز کرده است .

 

 

 


اولین کار برای تاکید کردن به فرم به اصطلاح " کابین عقب " ( Cab Backward ) پوشاندن روی صندوق عقب و تبدیل کردن آن به یک فرم فست بک است؛ کاری که به وسیله تقویت ستون C و امتداد آن تا لبه صندوق عقب صورت پذیرفته است. برای تاکید بیشتر به این بخش و ایجاد احساسی نوستالژیک - یعنی دقیقا همان چیزی که دلیل طراحی چنین خودرویی توسط زاگاتو بود- پنلی سیاه رنگ چراغ‌ها و اطراف آن را احاطه می‌کند که تضاد زیبایش با رنگ قرمز براق بدنه طرح را به خوبی می‌بندد. قطعات کرومی و اگزوزهای دوگانه‌ای که کاملا هماهنگ با این پنل بر روی سپر قرار گرفته اند، هنرمندنه جلوه آن را دوچندان می‌کنند و با ایجاد یک فضای پر و خالی بعد سومی را هم به طرح صاف عقب می‌افزایند.

 


آندریا زاگاتو و همکارانش به خوبی بر اهمیت به کارگیری عضلات نرم برای گلگیرهای عقب آگاهند و به همین دلیل این به اصطلاح عضلات یا haunch ها را عامدا مورد تاکید قرار داده‌اند. در حقیقت در Z4 زاگاتو همه چیز نرم و سیال است. خبری از پیکره ترکه‌ای قبلی نیست و خطوط تا حد امکان به حجم و عضله تبدیل شده‌اند. نمای جلو و کنار هم از این قاعده مستثنی نیستند. بدنه مشخصا برآمده تر شده است و اگرچه بخش‌هایی نظیر قطعه تزئینی نزدیک به گلگیر جلو حفظ شده‌اند اما حتی این قسمت‌ها هم نرم تر و حجیم‌تر از قبل گشته‌اند تا در هماهنگی با طراحی سایر نقاط باشند .


چراغ‌های جلو هوشمندانه تغییر شکل پیدا کرده‌اند. فرم شکسته و زاویه دار قبلی در عین حال که با فرمی نرم‌‌تر تعویض شده نه تنها جلوه و ابهت خود را از دست نداده بلکه با تاکید بر نوار مات بالایی و انحنای آن به سمت عقب ( به جای این که در محل تقاطع با کاپوت تمام شود) به مراتب جذاب تر و با ابهت تر شده است. پره‌های جلوپنجره جای خود را به تعداد زیای حرف Z داده‌اند که از دور مشبک به نظر می‌رسد و این موضوع نیز بخشی از سیاست نرم سازی است که طراحان در این خودرو به کار برده‌اند. البته این نرم سازی‌های بدنه با ظرافت خاصی صورت پذیرفته و در بخش هایی نظیر خطوط کناری چراغ های جلو از خطوط تیز و برجسته هم استفاده شده تا با ایجاد سایه روشن و بازی با نور هویت جدیدی برای Z4 خلق شود؛ هویتی که بیش از آلمانی بودن ایتالیایی است اما هر بیننده‌ای در اولین نگاه متوجه بی.ام.و بودن و از همه مهمتر Z4 بودن آن می‌شود و این مهم‌ترین موفقیتی است که تیم طراحی توانسته به آن دست پیدا کند؛ یعنی خودرویی کامل و زیبا را به گونه‌ای تغییر دهد که در عین حفظ اصالتش، هویت جدیدی را هم به نمایش بگذارد که کاملا در کنار هویت قبلی خوانایی خود را حفظ می‌کند.


بی.ام.و در کنکوردو الگانز به طور رسمی از Z4 زاگاتو رونمایی خواهد کرد. هنوز اطلاعاتی در مورد پیشرانه‌های در نظر گرفته شده برای این خودرو و زمان عرضه ی آن به بازار (که قطعا تولید آن هم به تعداد محدودی صورت خواهد پذیرفت) اطلاعات رسمی منتشر نشده است اما بی.ام.و اعلام کرده که از پیشرانه‌هایی قدرتمند بر روی این کوپه استفاده خواهد کرد .

تصاویر مرگبار BMW

تصادفی مرگبار شرکت خودرو سازی BMW را عزادار کرد. این تصادف در آلمان و نزدیک یکی از شعب BMW اتفاق افتاده است

 برای بی.ام.و کمی گران تمام شد. زیرا راننده این خودرو یکی از تست درایورهای شرکت بی.ام.و بود که خودروهای ساخته شده توسط این شرکت را عیب‌یابی می‌کرد و ضعف و قوت آنها را در جاده مشخص می‌کرد.


کسانی که شاهد این تصادف شدید و مرگبار بوده‌اند دلیل این حادثه را انحراف به چپ کامیونی می‌دانند که بی.ام.و در کنار آن مشغول ویراژ دهی بوده است. باید توجه داشت شدت تصادف آنقدر بالا بوده که بی.ام.و سری 3 هم در مقابل آن توان مقاومت و حفاظت از جان راننده را نداشته است. نباید فراموش کرد که این سری از بی.ام.و از امن‌ترین خودروهای جهان به حساب می‌آید. به هر روی اما این امنیت برای این تست درایور کارایی لازم را نداشته است.

البته گفته می‌شود که برخی می‌گویند اگر هر خودروی دیگری جای بی.ام.و بود حادثه از این هم وخیم‌تر می‌شد و احیانا شاهد صحنه آتش گرفتن ماشین و سوختن آن بودیم. امنیت بی.ام.و اما از این مورد جلوگیری کرده و حداقل آتش‌سوزی رخ نداده است.

از سوی دیگر این خودرو یکی از خودروهای گران قیمت بی.ام.و به حساب می‌آید و همین موضوع ضرری دیگر برای بی.ام.و به حساب می‌آید.