قیمت روز ماشین|آگهی خودرو|اطلاعات فنی ماشین|مشخصات خودرو

قیمت روز خودر،قیمت روز ماشین،خرید خودرو،فروش خودرو،مشخصات فنی خودرو،مجله ماشین،خرید و فروش اتومبیل،آگهی خودرو و ماشین،عکس ماشین

قیمت روز ماشین|آگهی خودرو|اطلاعات فنی ماشین|مشخصات خودرو

قیمت روز خودر،قیمت روز ماشین،خرید خودرو،فروش خودرو،مشخصات فنی خودرو،مجله ماشین،خرید و فروش اتومبیل،آگهی خودرو و ماشین،عکس ماشین

بی ام و ماشین M4 کوپه را معرفی کرد

شرکت بی ام و ماشین M4 کوپه خود را معرفی کرد. این ماشین قرار است از نیمه اول سال 2014 میلادی به بازار معرفی شود.


طبق اطلاعات منتشر شده، قوای محرکه این اتومبیل در مدل 420 دیزل توسط پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ به قدرت 194 اسب بخار و گشتاور 418 نیوتن‏متر و در مدل 428 بنزینی توسط پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 268 اسب بخار تأمین می شود که البته قدرت همین پیشرانه برای مدل 435 بنزینی، معادل 335 اسب بخار تعریف شده است.

 

 

سیستم اگزوز اسپرت، دیفرانسیل لغزش محدود به همراه قفل الکترونیکی، سپر جدید جلو با ورودی های هوای بزرگ تر، دیفیوزر، براگیر فیبر کربنی عقب، طرح فیبر کربن برای قاب آینه ها، پدال های اسپرت، چراغ های نشان دهنده زمان مناسب تعویض دنده که همانند اتومبیل های فرمولا وان هستند، موکت کف سفارشی، تزئین بخش هایی از داشبورد با فیبر کربن و . . . بخشی از شاخصه های بدنه و کابین این ماشین هستند.

خودرویی که مشکل پارک کردن را حل کرده است

محققین نیوزلندی به تازگی خودرویی برقی را اختراع کرده اند که مشکل پارک کردن نخواهند داشت چرا که به سادگی می توان آنها را پاک کرد.


مهندسانی چینی ، تایوانی و نیوزیلندی نوع آزمایشی ازاین خودروی برقی را طراحی و تولید کردند که مشکل پارک کردن را برای رانندگان حل کرده است. این خودرو چهار چرخ دارد که به صورت مجزا از یکدیگر قابل هدایت هستند. حرکت جداگانه ی چرخ ها به راننده این امکان را می دهد که خیلی راحت و بدون دردسر خودرویش را پارک کند.

تولید خودرویی که مشکل پارک کردن را حل کرده است

 

این خودرو قابلیت چرخش یکصد و هشتاد درجه ای را دارد.

 

یکی از طراحان این خودرو گفت:« این خودرو امکان پارک کردن خودکار را به راننده می دهد. راننده فقط با فشردن یک دکمه به صورت خودکار شاهد پارک شدن خودرواش خواهد بود».

 

این خودرو که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است می تواند تا یکصد کیلومتر در ساعت حرکت کند. فروش تجاری این خودرو تا دو سال آینده به قیمت هشت هزار دلار قابل پیش بینی است.

دی متیل اتر؛ سوختی پاک


اگر بخواهیم سوختی جدید جایگزین سوخت قبلی اتوموبیل کنیم، بدون شک باید برخی از دستگاه های آن خودرو تعویض شوند و از قطعاتی جدید استفاده کنیم.


دی متیل اتر ، سوختی در راستای کاهش آلودگی هوا

رئیس گروه پژوهش های فرایندی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در خصوص سوخت دی متیل اتر (DME) گفت : این سوخت قابلیت جایگزینی گازوئیل در خودروهای دیزلی را داراست و همچنین در خودروهای LPG سوز نیز می تواند به صورت ترکیبی عمل کند .

 

نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : علی رغم مزیت های دی متیل اتر ، این سوخت پس از 18 ماه که به سبد سوخت کشور وارد شده است نتوانسته در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار گیرد چرا که همکاری های لازم برای تست میدانی آن صورت نگرفته است .

 

وی با اشاره به مزیت های دی متیل اتر خاطر نشان کرد : در شرایط کنونی که استاندارد های زیست محیطی دائماً در حال ارتقا است و امری بسیار مهم تلقی می شود ، این سوخت به دلیل آلایندگی کم و عدم داشتن پیوند کربن- کربن سوخت سبز محسوب می شود زیرا در اثر سوختن دوده ایجاد نمی کند و ذرات معلق آن نیز بسیار کم است و در صورت جایگزینی آن در امر آلودگی هوا بهبود قابل توجهی ایجاد می شود همچنین تولید و استفاده از آن توجیه اقتصادی دارد .

 

وی اظهار داشت : DME به صورت میدانی در ولوو در چین و ژاپن مورد استفاده قرار گرفته و نتایج خوبی در بر داشته است .

 

وی با بیان اینکه استفاده از DME نیازمند تغییراتی در موتور خودروهاست تصریح کرد : جایگزینی هر سوخت به جای سوخت دیگر مستلزم ایجاد تغییراتی در موتور خودرو است و DME نیز از این امر مستثنی نیست و برای استفاده از آن باید تغییراتی جزیی در موتور خودروهای دیزلی ایجاد کرد .

 

وی با اشاره به میزان تولید کنونی دی متیل اتر در ایران گفت : در حال حاضر این سوخت به صورت پایلوت در مرکز ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به میزان دو تن در روز قابل تولید است همچنین بسته مهندسی پایه جهت احداث واحد صنعتی با ظرفیت های 100 و 800 هزار تن در سال در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تهیه شده و آماده واگذاری به متقاضیان است .

 

نوروزی گفت : میزان تولید کنونی DME برای تست میدانی در خودروها مناسب است اما این سوخت تا کنون متقاضی کسب نکرده است زیرا نیازمند ساختاری قوی است که بتواند جایگاه خود را در صنعت خودروسازی بیابد هر چند دی متیل اتر به جز برخورداری از حداقل آلایندگی ، به لحاظ اقتصادی نیز توجیه اقتصادی دارد و مقرون به صرفه است .

 

لازم به ذکر است دی متیل اتر قابلیت جایگزینی LPG در اجاق گازها را نیز دارد همچنین هم اکنون در دنیا جهت استاندارد سازی لوازم آرایشی و بهداشتی نیزمورد استفاده قرار می گیرد .

ماشین پورشه پانامرا موتور دیزلی عرضه خواهد کرد


پورشه، با نسخه جدیدی از موتور دیزلی توربوشارژ 3.0 لیتری V6 ساخت آئودی که جایگزین موتور 247 اسب بخار کنونی می شود، پانامرای دیزلی را به روز کرده است.

پورشه پانامرا موتور دیزلی جدید خواهد داشت

پورشه امیدوار است این خودرو که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت این ماه رونمایی خواهد شد با نصب این موتور جدید، در بازاری که دارای مرسدس کلاس S کاملا جدید و فیس لیفت آئودی A8 است، در سطح رقابت باقی بماند.

 

این موتور با مهندسی جدید که تنها ابعاد آن شبیه به موتور دیزلی V6 کنونی است، میل لنگ و پیستون های جدید دارد.

 

نکته جالب توجه این موتور افزایش 100 نیوتن متری گشتاور آن به 650 نیوتون متر است که باعث می شود شتاب صفر تا صد این پانامرا 0.8 ثانیه کم تر از مدل کنونی آن باشد. بیشینه سرعت این خودرو نیز از 243 به 259 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است.

 

سیستم تعلیق این خودرو نیز تنظیم مجدد شده است.

 

میزان مصرف سوخت این موتور دیزلی جدید 1 لیتر در هر 18.74 کیلومتر است. بالا رفتن قدرت نیز باعث شده است میزان آلایندگی این خودرو از 166 گرم در هر کیلومتر به 169 گرم افزایش یابد.

 

این موتور دیزلی 3.0 لیتری V6 جدید در پانامرا، از ژانویه سال 2014 موجود خواهد بود و انتظار می رود قیمت این خودرو نسبت به مدل کنونی با قیمت 97787 دلار، کمی افزایش یابد.

آیا ایران خودرو و سایپا با هم ادغام خواهند شد؟

در نشستی که بین مدیران دو تیم خودروسازی سایپا و ایران خودرو برگذار شد، ظاهرا این دو تیم به توافقی به منظور همکاری با یک دیگر دست یافتند. برای خواندن ادامه خبر در ادامه با ما همراه باشید.


اولین جلسه مدیران عامل دو شرکت خودرو سازی بزرگ کشور، ایران خودروو سایپا با هدف همکاری مشترک این دو شرکت برگزار شد.

دو غول خودروسازی ایران ادغام می شوند؟

همکاری در زمینه‌های مختلفی از جمله طراحی پلاتفرم و تولید قطعات خودرو از الزامات تکامل خودروسازی ایران عنوان شد و دو شرکت ایران خودرو و سایپا خواستار آن شدند تا در کنار رقابت در بازار داخلی، در سطح بین‌المللی ارتباطی دوستانه و رفاقتی جهت صدور برندهای خود دربازارهای جهانی داشته باشند از مهمترین محورهای این نشست مشترک بوده است.

در این نشست مشترک، هاشم یکه زارع مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو که در مراسم معارفه خود بر اتحاد خودروسازان با هدف پیشبرد صنعت خودرو تاکید کرده بود چگونگی این همکاری را با مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا موردبرسی قرار داد.

استراتژی صنعت خودروی کشور و راه های برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودروسازی در دولت تدبیر و امید از دیگر محورهای مذاکرات این نشست دو جانبه بوده است ضمن آنکه مقرر شد کارگروهی متشکل از مهندسان و مدیران ایران خودرو و سایپا برای اجرایی کردن اتحاد استراتژیک بین این دو خودرو ساز بزرگ کشور در هفته آتی برگزار شود.

هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو پیش از این تاکید کرده بود: همکاری دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران خودرو و سایپا در زمینه های مختلف طراحی پلتفرم و تولید قطعات مختلف خودرو، از ضروریات تکامل خودروسازی در ایران است.