قیمت روز ماشین|آگهی خودرو|اطلاعات فنی ماشین|مشخصات خودرو

قیمت روز خودر،قیمت روز ماشین،خرید خودرو،فروش خودرو،مشخصات فنی خودرو،مجله ماشین،خرید و فروش اتومبیل،آگهی خودرو و ماشین،عکس ماشین

قیمت روز ماشین|آگهی خودرو|اطلاعات فنی ماشین|مشخصات خودرو

قیمت روز خودر،قیمت روز ماشین،خرید خودرو،فروش خودرو،مشخصات فنی خودرو،مجله ماشین،خرید و فروش اتومبیل،آگهی خودرو و ماشین،عکس ماشین

دی متیل اتر؛ سوختی پاک


اگر بخواهیم سوختی جدید جایگزین سوخت قبلی اتوموبیل کنیم، بدون شک باید برخی از دستگاه های آن خودرو تعویض شوند و از قطعاتی جدید استفاده کنیم.


دی متیل اتر ، سوختی در راستای کاهش آلودگی هوا

رئیس گروه پژوهش های فرایندی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در خصوص سوخت دی متیل اتر (DME) گفت : این سوخت قابلیت جایگزینی گازوئیل در خودروهای دیزلی را داراست و همچنین در خودروهای LPG سوز نیز می تواند به صورت ترکیبی عمل کند .

 

نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : علی رغم مزیت های دی متیل اتر ، این سوخت پس از 18 ماه که به سبد سوخت کشور وارد شده است نتوانسته در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار گیرد چرا که همکاری های لازم برای تست میدانی آن صورت نگرفته است .

 

وی با اشاره به مزیت های دی متیل اتر خاطر نشان کرد : در شرایط کنونی که استاندارد های زیست محیطی دائماً در حال ارتقا است و امری بسیار مهم تلقی می شود ، این سوخت به دلیل آلایندگی کم و عدم داشتن پیوند کربن- کربن سوخت سبز محسوب می شود زیرا در اثر سوختن دوده ایجاد نمی کند و ذرات معلق آن نیز بسیار کم است و در صورت جایگزینی آن در امر آلودگی هوا بهبود قابل توجهی ایجاد می شود همچنین تولید و استفاده از آن توجیه اقتصادی دارد .

 

وی اظهار داشت : DME به صورت میدانی در ولوو در چین و ژاپن مورد استفاده قرار گرفته و نتایج خوبی در بر داشته است .

 

وی با بیان اینکه استفاده از DME نیازمند تغییراتی در موتور خودروهاست تصریح کرد : جایگزینی هر سوخت به جای سوخت دیگر مستلزم ایجاد تغییراتی در موتور خودرو است و DME نیز از این امر مستثنی نیست و برای استفاده از آن باید تغییراتی جزیی در موتور خودروهای دیزلی ایجاد کرد .

 

وی با اشاره به میزان تولید کنونی دی متیل اتر در ایران گفت : در حال حاضر این سوخت به صورت پایلوت در مرکز ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به میزان دو تن در روز قابل تولید است همچنین بسته مهندسی پایه جهت احداث واحد صنعتی با ظرفیت های 100 و 800 هزار تن در سال در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تهیه شده و آماده واگذاری به متقاضیان است .

 

نوروزی گفت : میزان تولید کنونی DME برای تست میدانی در خودروها مناسب است اما این سوخت تا کنون متقاضی کسب نکرده است زیرا نیازمند ساختاری قوی است که بتواند جایگاه خود را در صنعت خودروسازی بیابد هر چند دی متیل اتر به جز برخورداری از حداقل آلایندگی ، به لحاظ اقتصادی نیز توجیه اقتصادی دارد و مقرون به صرفه است .

 

لازم به ذکر است دی متیل اتر قابلیت جایگزینی LPG در اجاق گازها را نیز دارد همچنین هم اکنون در دنیا جهت استاندارد سازی لوازم آرایشی و بهداشتی نیزمورد استفاده قرار می گیرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد